Ettevõtluses on kiirreageerimise ajatunnetus teine, siin ei räägita sekunditest ja tundidest, ent selle olemus on sama. Silotornid protsessides on oht paljudes ettevõtetes. Ettevõtte juhtimine, arendusmeeskonnad, müük, ost, tootmine või logistika – igaühel on oma vastutusala aga eesmärk peab olema ühine. Õli, mis selle protsessi sujuvalt ja edukalt liikuma paneb, on info kättesaadavus, kommunikatsioon ja muudatuste juhtimise oskus.
Kõige aluseks on kodurahu protsesside toimimises. Nii rallitiimis kui ka ettevõttes toetab seda keskne majandustarkvara (ERP), millega on liidestatud erinevate, spetsiifiliste funktsioonidega erilahendusi. Olgu nendeks siis planeerimistarkvarad, tootearenduse- või CAD/CAM lahendused, tööstusautomaatika, tehisintellekt või palga- ja personali tarkvara. Infosüsteemi südameks jääb ikkagi majandustarkvara (ERP).
2. Suure tulemuse aluseks on väiksed võidud
Rallisõitjate edu tagavad ideaalses kooskõlas olevad pisiasjad. Suures plaanis on ralliauto tehniline pool standardiseeritud ja teada, nagu tehnilised reeglid, rehvide tootja vms. Ometi on autod nii erinevad. Panustakse innovatsioonile, mis muudavad konkurentsieelist. Hoolikalt arendatakse pisidetaile, mis eelise ja konkurentidest eristumise välja toovad. Nende väikeste võitude liitmisel saavutatakse suur edumaa. Võites igal kiiruskatsel 5-sekundilise edumaaga, oled etapi lõpuks juba minutitega konkurentidest ees.
Ärimaailmas toimib samamoodi. Me suures plaanis teame, mida konkurendid teevad aga me ei tea pisidetaile, mis nendele edu loovad. Neid hoiab igaüks hoolikalt enda teada. Majanduslikus plaanis, kui ettevõttes suudab iga miljoni peale kokku hoida kasvõi 1%, siis 5 miljoni pealt on tal juba 50 000 väärtuses lisaraha, mida suunata arendustegevustesse. Teine oluline aspekt on see, kuidas suurt eesmärki saavutatakse. Ei ole mõistlik minna ettevõtte ärimudelit või eesmärki koheselt ja kardinaalselt muutma või ülisuuri eesmärke kehtestama. Sa võid teha plaani ja tegevuskava viieks aastaks aga realiseerima pead ikka väikeste sammude kaupa.
Ka rallis on ju nii, et kuigi eesmärk on võita meistritiitel, siis ikkagi keskendutakse igale etapile eraldi. Samamoodi tuleb ka digitaliseerimise teekonnal võtta alguses väiksemaid projekte, teha need ära, saavutada eduelamus ning kogemuste najal võtta ette järjest ambitsioonikamaid projekte.
3. Kõige aluseks on andmed
Rallis kogutakse kokku eelmiste rallide statistika ja ilmainfo, seadistuste ja telemeetria andmed, legendid jne ning nende andmete alusel konstrueeritakse järgmise etapi strateegia ja seadistused. Rallitiimid õpivad minevikust, tõstavad oma andmed ja kogemused olevikku ning vormistavad selle eeloleva etapi tulemuseks.