ESG on suur teema, mis nõuab ettevõtetelt kaasamõtlemist ja arusaamist, kuid seejuures tuleb juhtidel ära teha ka oma põhitöö ehk hoida tehased töös. Paljud suured tööstusettevõtted teevad pingutusi, et toota tõhusamalt ja jätkusuutlikumalt, vähendada raiskamist ja valmistuda ESG-aruandluseks.
- ESG-ekspert Anu Ruul. Foto: Harro Puusild
"Tööstusuudised eetris" saates on külas kestliku innovatsiooni strateeg ja ESG-ekspert Anu Ruul, kellega räägime, mis ootab eri suuruses ettevõtteid ees ja jagame nõu, mida ka väikese ja keskmise suurusega ettevõtted ära saaksid teha. Arutame, mida nõuab ESG juhtidelt, ja puudutame muude teemade kõrval ka kliimasoojenemist ja poliitilisi arengud. Saadet juhib Harro Puusild.
Anu Ruul nõustub, et ESG ja sellega seonduv on ettevõtjates ja juhtides palju segadust tekitanud ning juhtidel ongi keeruline selle infoga kursis olla. „Saan siin vaid kaasa noogutada. Seal on raske orienteeruda, infot on palju. Euroopa Liidu kogumites on infot omajagu ja igal pool tuleb jõuda õige ja relevantse versioonini,“ möönab Ruul.
Arvestades seda, et see ESG-distsipliin on hetkel õpikõveras ja kõik õpivad samal ajal, siis ka vigade arv on paratamatult päris suur, tõdeb ekspert. „Vastuolulist infot on palju, õppimist ja otsimist on reaalajas kõikidel osapooltel korraga ja palju,“ märgib Ruul. See kõik tekitab trotsi ja näib ebamõistlik, sest põhitegevuse kõrval on vaja palju õppida ja see on emotsionaalselt vastuvõetamatu, selgitab ta.
Ruul lisab, et ESG-distsipliine tuleb võimalikult palju lihtsustada. „Päeva lõpuks enamik ettevõtetest juba nagunii teeb neid asju, mida standardis käsitleda ja analüüsida tuleb. Me nagunii kasutame ressursse tõhusalt, meil on ISOd, protseduurid, sisekontrollid jne. Väga paljudel ettevõtetel on suur osa distsipliinidest juba kaetud, aga lihtsalt teiste sõnadega,“ rahustab ta ettevõtjaid.
Saadet toetavad Radius Machining ja Hansavest.
Ekspert nõustub: juhtidel on keeruline põhitöö kõrval ESG-infoga kursis olla, seda on palju
Seotud lood
Maailma suurim kaablitootja Prysmian on tutvustamas kontserni uut äristrateegiat, millega liigutakse kaablitootjast täislahenduste pakkujaks. Ettevõtte juhi Massimo Battaini sõnul on viieaastase äristrateegia Connect to Lead eesmärk ära kasutada praegust turupositsiooni oma tugevuste arendamiseks ja kindlustamiseks ning olla eestvedaja kaablitööstuse innovatsioonis.