Kuigi Rail Baltic hakkab kõige optimistlikuma prognoosi kohaselt tööle alles 2026. aastal, arvestavad nii mõnedki arendajad äri- ja tööstuspindu ehitades planeeritud raudtee trassiga juba täna.
- Kinnisvaraarendus peab mõtlema aastaid ette, mistõttu on Rail Baltica tulevane trass investeerimisel üheks oluliseks indikaatoriks.
Augusti lõpus alustati Ringtee Stocki ehitusega Veneküla kandis, kuhu praeguse plaani kohaselt tuleb ka Rail Balticu rongipeatus ning valmiva hoone pea 3400 ruutmeetrist on kolmandik tänaseks juba välja üüritud.
Ringtee Stocki projektijuhi Madis Letti sõnul saab asukohavaliku puhul otsustavaks eeskätt logistiline ligipääsetavus, mis on oluline kõigile rentnikele. Samas on tulenevalt äri eripärast igal ettevõttel ühenduste osas erinevad vajadused.
„Ringtee Stocki puhul sai määravaks selle asukoht ja potentsiaal, mis vastavad väga erinevatele logistilistele vajadustele – olgu selleks raskeveokite või jalakäijate ligipääsetavus. Hoone juures asub Tallinna ringtee mahasõit ning mööda ringteed pääseb kiiresti ja mugavalt teistesse linnaosadesse ja magistraalidele. Samas on ärihoone lihtsasti ligipääsetav jalakäijatele, sest Ülejõe bussipeatus asub kõigest 7-minutilise jalutuskäigu kaugusel,“ selgitab Lett.
Arendaja sõnul rekonstrueeritakse lähitulevikus läheduses asuv Väo ristmik ning ühtlasi on sinna planeeritud ka Rail Balticu Veneküla peatus.
Seotud lood
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.