Eesti ja Soome gaasisüsteemi ülekandevõrgu operaatorid AS EG Võrguteenus ja Gasum OY esitasid Euroopa Komisjonile Eesti ning Soome gaasi ülekandevõrkusid ühendava gaasitorustiku Balticconnectori uuringute rahastamistaotluse.
Nimetatud uuringute rahastamistaotlus esitati Euroopa energiasüsteemide ühendamise abipaketi CEF Energy rahastamisvooru raames.
AS EG Võrguteenus juhatuse esimehe Sergei Jefimovi sõnul taotletakse toetust uuringutegevusteks, mis hõlmavad Eestis nii maismaad kui ka territoriaalmerd. „Uuringuteks Eesti maismaal ja territoriaalmeres on ehitusgeoloogilised uuringud rajatava gaasitorustiku trassikoridoris, torustiku projektide koostamine nii avamerd puudutavas osas kui ka maismaal ning muud uuringud, millede eesmärgiks on valmistada ette Balticconnectori ehitamise rahastamise taotlus, mida plaanime saata CEFi 2017 aastal,“ kommenteeris Jefimov.„Kõige aeganõudvamaks on merealuse ehitusgeoloogia uuringu läbiviimine, mis võib kesta kuni kaks aastat. Eesmärgiks on kindlaks teha merepõhja geoloogiline struktuur ja profiil,“ sõnas Balticconnectori Eesti poole projektijuht Priit Heinla.„Koos ehitusgeoloogia uuringuga valmib ka torustiku ehitusprojekt, mille käigus määratakse gaasitoru võimalikult täpne tulevane paiknemine merepõhjas,“ lisas Heinla.Balticconnectori valmimisel ühendaks Eesti ning Soome gaasi ülekandevõrgud, parandades mõlema riigi varustuskindlust gaasi ülekandevõimaluste mitmekesistamise näol. Samuti avaneb Gasum OY jaoks võimalus hoida gaasi Lätis, Incukalnsi maa-aluses gaasihoidlas. Koos Soome lahe kaldale rajatava LNG terminaliga suudab Balticconnector pakkuda kogu regioonile alternatiivset gaasi tarneallikat ning loob aluse ühtse gaasituru tekkele regioonis.Uuringute taotluse on heaks kiitnud Eesti ja Soome pädevad asutused, milleks Eestis on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, keskkonnaamet ja keskkonnaministeerium.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Maailm võtab jätkusuutlikkust üha rohkem omaks ning heitmete vähendamise kiire vajadus on saanud selgemaks, seega on biokütused transpordisektori süsinikuheite vähendamisel üks võtmetähtsusega meede. Biokütuseid ümbritsev õiguskeskkond on keerukas ning erineb riigiti oluliselt.