• 07.05.13, 17:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tööjõupuudus pitsitab elektroonikasektorit

Ettevõtja põhifookuses on efektiivsuse kasvatamine ning see varjutab ka tooteinnovatsiooni, selgub Swedbanki värskest tööstusettevõtete uuringust.
"Üldine tõdemus on, et efektiivsuse kasvatamine on praegu põhifookuses. Tooteinnovatsioon toimub taustal, kuid selle fookuses hoidmine on pikas perspektiivis kindlasti oluline," kommenteeris panga muu töötleva tööstuse sektori juht Margus Kisel, pidades eelkõige silmas mööbli-, riiete-, kodukaupade-, trükitoodete- ja elektroonikatööstust.
Elektroonika ja elektriseadmete alamsektoris tegutsevad rahvusvahelised ettevõtted on jätkuvalt Eestis tegevusse investeerinud ja tegevust laiendanud. "Eestit peetakse usaldusväärseks, et siia investeerida. Uuritud ettevõtete kaalutud keskmine käibekasvu prognoos on 7,7%," ütles Kisel. 
Elektroonika ja elektriseadmete ekspordi maht on suurima osakaaluga Eesti ekspordis ega põhine ainult Ericssonil, ABB-l ja PKC-l, selgitas Kisel. "On veel mitmeid suuri ja tugevaid tegijaid. Sektoris on vaba tootmisressurssi eelkõige vahetuste lisamiseks, kuid sektorist kuvandub, et edasisele laienemisele seab piirid tööjõupuudus nii inseneride kui lihttööjõu osas," rääkis ta.
Mööblitööstus on väga tugevalt ekspordile suunatud alamsektor - uuringu järgi tuleks sektori plaanitud käibest 89% ekspordist. Ning 100% ettevõtetest prognoosib kasvu. "Võimaluste hindamiseks tasub siin aga Euroopa makropildil silma peal hoida – kui tarbija kindlustunne sihtturgudel veel langeb, siis võib ettevõtete optimism mahtude kasvatamise osas osutuda ebareaalseks," märkis Kisel ja lisas, et samas nähakse oma uusi võimalusi idaturgudel.
Trükitööstus on läbinud märkimisväärse investeerimisfaasi ja saavutanud kvalitatiivselt uue taseme, selgus uuringust. Trükikodade suutlikkus kasvatada müüki eksporditurgudel (eelkõige Skandinaavia) on alamsektori kasumlikkust parandanud. "Kvalitatiivne tase ületab tänu tehtud investeeringutele vana maailma kvaliteeti ning hind seejuures sama või soodsam," täpsustas Kisel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele