• 13.02.13, 12:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Skype'i asutaja mööblifirma kasvas gasellina

Eesti kapitalil põhinev mööblitootja Sarkop saavutas möödunud majandusaastal jõulise ekspordi toel 60% käibe kasvu.
Tallinna lähistel Jüris asuv ning sajaprotsendiliselt Eesti kapitalile kuuluv eritellimusmööbli tootmisettevõte Sarkop kasvatas möödunud majandusaastal käivet 59 protsenti, 7,85 miljoni euroni. Käibe kasvu taga oli ettevõtte jätkuv panustamine ekspordile, 2012. aastal moodustas kogu eksport 95% ja Soome ligikaudu 90% kogukäibest. Samuti oli möödunud aasta ettevõttele rekordiline ka kasumi poolest.
”Need on auditeerimata andmed, aga kasum jääb 5% kanti,” sõnas firma juhatuse esimees Priit Kerma. Ettevõte kavatseb tõenäoliselt maksta välja ka dividende.
Kerma sõnul oli eelmine aasta paljuski tähenduslik. “Ajaloo parimate majandustulemuste taustal kaasasime edasise laienemise ja ekspordi kasvu kindlustamiseks omanikeringi tugeva taustaga pikaajalise investori,” täpsustas Kerma. Investoriks on Toivo Annuse kaasosalusega Scanarius OÜ. Lisaks Scanariusele on Sarkopi aktsionärid Priit Kerma ja Ermet Tari.
Selle aasta plaanid on minimaalselt 10protsendiline kasv. ”Kasvada sellises tempos nagu eelmisel aastalgi. Rohkem lihtsalt ei ole mõistlik, siis hakkab klienditeenindus kannatama. Maksimumkasv, mida me näeme, on suurusjärgus 25 protsenti,” sõnas Kerma.
Kasvu prognoositakse Kerma sõnul ekspordist. ”Paraku. Heameelega teeks Eestisse ka tööd, aga ei ole sobivaid ehitusobjekte, kuhu tootjad võiksid sobida. Me ei konkureeri väikeste objektidega, kus väiksemad ettevõtted, kes on ka konkurendid mingil määral, suudavad pakkuda kliendile madalamat hinda. Meie organisatsioon lähtub kvaliteedinõuetest, millest me taganeda ei saa,” sõnas Kerma.
Ettevõte kavatseb pisut suurendada töötajaskonda. Eelmisel aastal kasvas see 72-lt 77-le. Sellel aastal on plaanis juurde palgata vähemalt kaks inimest.
”Kontori poole peal on silmapiiril projekteerimistarkvara, seadmete koha pealt ei ole lõplikku otsust langetatud, aga selle aasta plaan on investeerida 200 000 – 3000 000,” kinnitas Kerma.
2012. aastal toimus oluline murrang ka tootearenduses, kui turule toodi innovatiivne akustiliste kontorilahenduste sari Into, mis võimaldab kerge vaeva ning väikese ajakuluga kontoripindade liigendamist eraldi töökohtadeks, väikesteks nõupidamisruumideks ning avatud kontori pindadeks.
Kui Eestis võib Sarkopi väljatöötatud lahendusi näha näiteks KUMUs, Radisson Blu hotellides, Swissotelis, Swedbank’is, Skype’s ning EMT/Elion esindustes, siis piiritaga tarniti terviklikke sisekujunduslahendusi muuhulgas Montoni uue kontseptsiooni esimesele kauplusele Peterburis, Radisson Blu Plaza hotellile Helsingis, Scandic hotellidele Helsingis ning Tamperes ja Helsingi Ülikoolile.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele