• 18.11.11, 10:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Äriidee: "Igale hiinlasele taburet" pole jätkusuutlik

Eile Äripäeva korraldatud mööblitööstuse 2012. aasta äriplaani seminaril kõlas muuhulgas ka väiteid, et ekspordijanus mööblitootjad võiksid enne Aasia turgudele püüdlemist Vanas Euroopas kanda kinnitada.
Nii kinnitas Eesti Mööblitootjate Liidu juhatuse liige August Kull, et Euroopas on veel küll ja küll turuaukusid, kuhu Eesti tootjad võiksid ennast oma niššimööbliga paigutada. Näidetena toob ta Põhjamaad, Saksamaa ja Venemaa. Näiteks kui Eestis toodetakse aastas mööblit umbes 300 miljoni euro eest, siis ainuüksi meie idanaabri juures tarbitakse aastas 3,7 miljardi euro eest. Eks just sellepärast on ka Euroopa suurim mööblitootja Itaalia USA turu asemel keskendunud hoopis Venemaa vallutamisele, mullu moodustas Venemaa osakaal kogu Itaalia mööbliekspordist juba 26,4%.
"See, et kellelgi läks seal hästi, ei ole argument Hiina turule minemiseks," märkis August Kull. "Euroopas on veel ruumi küll, iseküsimus on, miks sakslased või norralased peaksid ostma just meie mööblit."
Kull kinnitas, et sageli ostetaksegi just naabritelt - nii mööblit kui ka teisi kaupu. Nii on ka Eesti tootjate suurimateks ekspordiväljunditeks ikkagi Soome ja Rootsi, sinna läheb üle poole meie mööbliekspordist.
August Kull on seda meelt, et enne, kui piiritagustel turgudel edukalt kanda kinnitada, peab ettevõte olema kodumaal piisavalt võimas.
"Sageli tahab iga väikefirma omal jõul eksporti arendada. Statistika järgi on meil üle 600 mööblitootmisega seotud ettevõtte, enamikul neist pole paraku kunagi eksportturgudele asja," nentis ta. "Olen seisukohal, et kui sul on kodukandis kõik korras, sind usaldatakse ja hinnatakse, siis oled sa teretulnud ka Hiinas. Enne vaevalt."
August Kulli arvates võiks Eesti mööblitootjatele piiritagustel turgudel edu tuua metoodiline tegelemine tootearenduse, tootlikkuse tõstmise ja rohelise mõtlemisega. Edukas mööblitootja pole enam ammu pealgalt üha suuremat tootmismahtu jahtiv tootmisüksus, vaid selle juures on rida tugisüsteeme - disain, tarnekindlus, usaldusväärsus, üldine hea taust. Kvaliteet ja hind peavad niikuinii klappima.

Seotud lood

Uudised
  • 08.12.11, 10:26
Mööbel vajab nišše ja ekspordiauke
Kuigi tänavu saavutas enamik Eesti mööblifirmadest ksiiriaastatega võrreldes mõõduka kasvu, valitsevad mööbliturul siiski heitlikud ajad – tingimustes, kus Euroopa turg on languses, suudavad käivet kasvatada vaid vähesed, julgete uuendustega välja tulevad ettevõtted, kirjutab tänane Äripäeva Tööstuse rubriik.
Uudised
  • 25.11.11, 09:09
TOP 10 mööblifirma välistab kasvuvõimalused
Eesti kümne suurima mööblitootja hulka kuuluva Valga GOMAB Mööbel ASi pearaamatupidaja Anne-Marii Kaur järgmisel aastal ettevõttele kasvuvõimalusi ei näe.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.12.24, 17:14
Alumiiniumi igavene elu algab joonestuslaual. Kuidas kavandada korduvkasutatavaid tooteid?
Alumiinium on 100% taaskasutatav materjal ja taaskasutatud alumiiniumist uute toodete valmistamine nõuab vaid 5% esmase alumiiniumi tootmiseks kulunud energiast. Seetõttu on oluline tagada, et kogu tarbimisjärgne alumiiniumijääk jõuaks tagasi ringlusesse. Ringmajanduse võtmeks on toote elutsükli planeerimine juba joonestuslaual – taaskasutatavatest materjalidest toodete kujundamine, mis kestavad kauem ja mida saab lahti võtta ning taaskasutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele