A. Le Coqi juht Tarmo Noop on õlletootjate
liidu vastavaldatud statistika pärast nördinud ja leiab, et alkoholireklaami
kaotamine ei muuda olukorda paremaks.
Õlletootjate liidu teatel on pärast Tallinnas kehtestatud alkoholimüügipiiranguid õlle kogumüük vähenenud, kusjuures peamine langus on tulnud kvaliteetmarkide arvelt.
„Meil ei ole kvaliteetõllede müük langenud, kuna oleme välja tulnud uute toodetega. Seetõttu oleme kokkuvõttes ka turuosa suurendanud, aga mitte see ei ole oluline. Oluline on see, et kogu turumaht on väiksem, üldine müük on langenud. Ja see teeb meid murelikuks,“ ütles Noop.
Tartu õlletootja sõnul ei ole küsimus niivõrd Tallinna alkoholimüügi piirangutes, kuivõrd viimase aja sündmuste tõttu tekkinud üldises negatiivses foonis. „Praegu on taas üles kerkinud diskusioon reklaami teemal. Minu arvates on nii, et mida enam piirata, seda vähem on võimalik näidata õllejoomise kultuurset poolt,“ oli ta pahane.
Noop tõi näite Soomest, kus pärast alkoholireklaami keelamist muutus vägijookide ostmisel ainsaks argumendiks kanguse ja hinna suhe.
„Reklaam ei pane õlut jooma. Kui ma seeni ei söö, siis ma neid ei söö. Ei ole oluline, mil moel seda reklaamitakse. Aga kui ma seeni söön, siis saab reklaamiga suunata valima kas süüa puravikke või šampinjone,“ tõi Noop näite.
Seotud lood
Tartu Ülikooli meedia ja kommunikatsiooni
teadusmagister Merit Karise analüüsis täna riigikogus ümarlaual „Alkoholivaba
lapsepõlve eest“ uue reklaamiseaduse alkoholi eelnõu ja leidis, et selles on
auke.
Dublinis asuvast Guinnessi õlletehasest
virutati 450 õllevaati kogumahus 17 000 liitrit, vahendas Lenta.ru BBC
Newsi.
27.-29. novembrini 2024 toimuvad Duroc Machine Tool Riia esinduses avatud uste päevad, kus tutvustatakse uusimaid seadmeid, tööriistu ja lahendusi ning arutletakse vabas õhkkonnas tehnoloogia oleviku ja tuleviku üle. Oodatud on nii vana head kliendid kui ka uued huvilised.