• ST
  • 11.03.24, 18:45

Mann Lines pakub kaupade transporti Eesti, Taani, Hollandi ja Inglismaa sadamate vahel

Mann Lines OÜ korraldab Põhja- ja Läänemere erinevate sadamate vahel regulaarse graafiku alusel kaubavedusid ro-ro-laevaga m/v ML Freyja.
  • Mann Lines OÜ korraldab Põhja- ja Läänemere erinevate sadamate vahel regulaarse graafiku alusel kaubavedusid ro-ro-laevaga m/v ML Freyja. Foto: Mann Lines OÜ
Põhja- ja Läänemere sadamate vahel kaubatransporti korraldav Mann Lines OÜ on Eesti tootjatele, ekspedeerijatele, importööridele ja vahendajatele oma teenust pakkunud juba üle 20 aasta. Ja kuigi mullune aasta polnud kergemate killast, vaadatakse positiivselt tulevikku ning juba õige pea renditakse uus, suurem ja rohkem kaupa mahutav laev.
„Oleme laevaliini Mann Lines Ltd liiniagent Eestis alates 2002. aastast. Tegevust alustasime Tallinna linnasadamas, seejärel töötasime Muuga sadamas ning juba pikemat aega tegutseme Paldiski Lõunasadamas. Veame regulaarse graafiku alusel klientide kaupa ro-ro-laevaga m/v ML Freyja Põhja- ja Läänemere erinevate sadamate vahel,” tutvustab Mann Lines OÜ juhatuse liige Martin Nõmmik.
Reis algab Paldiskist ja suundub seejärel Soome Turu, Taani Bremerhaveni, Hollandi Rotterdami, Inglismaa Harwichi ja Saksa Cuxhaveni sadamasse. Igas sadamas on Mann Linesil agent, kes tegeleb lisaks müügitööle lisateenuste organiseerimisega, näiteks ukseni kaubaveo, tolliformaalsuste ja kauba ümberlaadimisega.
„Tänu laeva eripärale saame laevatada nii iseliikuvaid ühikuid nagu sõiduautod, traktorid, ekskavaatorid kui ka projektkaupu ja konteinereid. Tootmisettevõtetest on meie kliendid näiteks puittoodete ja teiste tarbekaupade tootjad, impordiks on uued sõiduautod, rasketehnika, konteinerikaubad ja metall,” loetleb Nõmmik. „Kuna kaubamahud on muutlikud, proovime ka meie tehnoloogia arenguga kaasas käia ning oleme uuendanud ja soetanud veovahendeid ehk konteinereid ja rulltreilereid. Seoses sellega aga kaasneb vajadus suurema laeva järele. Praeguse laeva prahtisime 2017. aastal, aga oleme 2025. aastaks tellinud uue, ligi 12% suurema laeva, kuhu mahub peale oluliselt rohkem kaupa.”
Konkurents on transpordi ja logistika vallas tihe ning Mann Linesi rivaalideks ei ole ainult teised laevaliinid, vaid ka maanteetransport. Eeliseks on aga see, et võrreldes teiste laevafirmadega külastab Mann Lines teisi sadamaid. Nõmmik nendib, et võimalusel pakutakse klientidele ka alternatiive, kui mingil põhjusel praegused sadamad või graafik neile ei sobi. Samuti tehakse koostööd konkurentidega, kasutades vajadusel kliendi tellimuse täitmiseks nende teenuseid. „Meie puhul on oluline pakkuda klientidele regulaarsust, stabiilset hinda ja head klienditeenindust. Oleme alati kättesaadavad ning püüame nii hinnapäringutele kui ka võimalikele arupärimistele ja probleemidele vastata võimalikult kiiresti.”

Hea maine aitab ka keerulisel ajal tööd leida

Mann Lines OÜ meeskonnas on viis inimest ning sellise arvuga on ettevõte läbi aastakümnete hakkama saanud. Neli inimest neist on ettevõttes töötanud üle 20 aasta. „Kuna töö ei ole rutiinne ning iga nädal on uued väljakutsed, annab see töötajatele võimaluse areneda ja leida midagi uut, mida varem pole veel tehtud,” kommenteerib Nõmmik stabiilset töötajate arvu. „Oleme regulaarselt kasvatanud ka töötasusid ning leidnud alati aega, et koos midagi lahedat ette võtta.”
Vaadates tagasi viimastele aastatele, nendib ta, et 2022 oli väga töine, kuna pandeemia tekitatud kaubamahud said nagu paisu tagant välja ning aasta esimesel poolel liikus kaupa väga palju. „2023 ei olnud aga kergemate killast – turg jahtus ja mahud vähenesid. Veame palju puittooteid ja selle kaubagrupi maht kukkus märgatavalt. Samas impordimaht oli tugev ning aasta möödus lõppkokkuvõttes edukalt. Oleme arvestanud sellega, et majandus on tsükliline ning madalseisust tuleb üle saada kulude kokkuhoidmisega. Proovime heades tingimustes kokku leppida tarnijatega, samuti oleme ise müügis aktiivsed. Hea maine aitab alati kaasa, et kliendid ka sinuga ise ühendust võtaksid.”
Käesolevale aastale vaatab Mann Lines OÜ juhatus positiivselt. „Aasta algas vaikselt, kuid juba on näha märke, et kaubad hakkavad liikuma. Laeva täituvus on hea indikatsioon, mis seis kauba saatjatel ja saajatel on. Ootame ära esimese kvartali tulemused, siis saab sealt indikatsiooni ka teise kvartali kohta.”
Vaata ka www.mannlines.com

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele