• ST
  • 20.09.21, 09:00

Uuenduslik energiavarustus lihtsustab kraanade tootmist

Kaks 22,5-meetrise silla ja 12,5-tonnise tõstevõimega käitlemiskraanat
  • Kaks 22,5-meetrise silla ja 12,5-tonnise tõstevõimega käitlemiskraanat Foto: igus GmbH

Terastross renni asemel – BANGi kraana uutmoodi energiavarustus

BANG Kransysteme GmbH & Co. KG, mis asub Oelsnitzis (Vogtland) on kogu Euroopas edukas oma sild- ja erikraanadega. Nende kraanad tagavad ülima jõudluse sellistes valdkondades nagu metalli-, auto- ja energiatööstus. Praeguse projektiga näitab ettevõte, et suudab teha ka standardseid asju – ning kui vaja, liikuda standardist kaugemalegi, ja väga paindlikult. Seepärast ongi ZSB Zwickauer Sonderstahlbau GmbH uues sildkraanas kasutusel igus‘e energiakett autoglide 5.
Kaabliketid, mida BANG igus‘elt soovis, pidid tegelikult olema „täiesti tavalised“. ZSB Zwickauer Sonderstahlbau GmbH jaoks töötavad BANGi insenerid olid kavandanud terasplaatide käitlemise projekti kahe identse kraanaga. 12,5-tonnise tõstukiga 22,5-meetrised sillad pidid saama komponendid (ajamid, trossid, energiavarustus) Saksamaa tootjalt. Enamik BANGi kraanasid on sildkraanad, millel on rakendusespetsiifiline disain ning mis on vertikaalselt integreeritud konstruktsiooni sisse. Sellised kraanad on võimelised tõstma töökindlalt, täpselt ja ohutult palju aastaid, eriti äärmuslikes tingimustes. Riputusseadmed on sageli keerulised, eritellimuse järgi valmistatud tooted.
Elektromagnetite energiavarustus
Ühel kahest kraanast aga ei olnud võimalik kasutada standardpaketis olevat energiavarustust. Florian Pletz, BANGi standardkraanade klienditeeninduse, müügijärgse teeninduse ja projektijuht, ütleb: „Kui vaja, saab see kraana konksu asemel kasutada elektromagnetit. Seega vajab see tõhusamat toiteallikat kuni riputussüsteemini välja ning seetõttu ka suuremat kaabliketti.“ Ning seda BANG igus‘elt sooviski. Just sel ajal vestles igus‘e kraanade valdkonnajuht Theo Diehl ettevõttega BANG ning mainis uut arendust: autoglide 5. Kaks päeva hiljem saatis BANG oma muutunud soovi: „Palun saatke meile autoglide 5 hinnapakkumine – meil on vaja võimalikult palju ruumi.“
Autoglide 5 ei vaja renni. See säästab ruumi ning vähendab kulusid ja paigaldusaega
  • Autoglide 5 ei vaja renni. See säästab ruumi ning vähendab kulusid ja paigaldusaega Foto: igus GmbH
Minimalistlikkuse võlu: renni asemel terastross
igus arendas autoglide 5 välja just selliste rakenduste tarbeks. Theo Diehl kirjeldab arendustöö alguspunkti. „Küsisime endalt: mille saaksime ära jätta? Kaableid mitte, ketti mitte – aga võib-olla renni.“ Renn on asendatud terastrossiga, mis paigaldatakse aluskonstruktsioonile kogu selle pikkuses. Tross haakub kaabliketi lülidega ning juhib ketti töökindlalt. Tulemuseks on uus kaabliketisüsteem, mis ei võta peaaegu üldse ruumi ning just seda BANG vajaski. Pletz märgib: „Näiteks ülemise jooksu peale oli meil vaja käru, samuti oli vaja ohutusvahemikku.“ Seda kõike pakkuski uus autoglide 5. Diehl kommenteerib: „Meie eesmärk on alati määrata paigaldusruum kraana järgi ning disainida kett nii, et see sobituks struktuuriga.“ Autoglide 5 töötati välja sisekraanade ning ladustamisseadmete jaoks, mille liikumisulatus on kuni 80 meetrit. Need, kes seda süsteemi kasutavad, hoiavad kokku ruumi, paigaldusaega ja kulusid. Seepärast tekitaski uus lahendus kohe huvi ning mitte ainult BANGis, vaid ka neis kasutajates, kes otsivad vastupidavat ja töökindlat alternatiivi siinisüsteemidele.
Terastross renni asemel: tross kinnitatakse kraanasilla külge
  • Terastross renni asemel: tross kinnitatakse kraanasilla külge Foto: igus GmbH
Erilahendus kahe vastupidi jooksva ketiga
Autoglide 5 kaablikett oli täis. Ainuüksi käru peamine toiteallikas vajab viit ühesoonelist kaablit ristlõikega neli ruutmillimeetrit. Kuid selleks, et autoglide 5 selles projektis töötaks, pidi igus leidma erilahenduse. igus‘e müügikonsultant Denny Woogk: „Autoglide 5 puhul on vaikimisi lahendus ühe liikuva mehhanismi jaoks. Kuid kuna siin vajasid toidet kaks liikuvat käru, oli vaja kaht vastupidi jooksvat kaabliketti ühel trossil. See väike probleem lahendati spetsiaalse, kinnitusotsaga, mille igus valmistas 3D-printides ning see on esimene autoglide 5, millel on kaks vastupidi liikuvat kaabliketti. See näitab, et igus‘e projekteerimisosakond on sama paindlik ja erisoovidega kohandatav kui BANG.
Tross haakub kaabliketi lülidega. Muud polegi energiaketi usaldusväärseks juhtimiseks vaja
  • Tross haakub kaabliketi lülidega. Muud polegi energiaketi usaldusväärseks juhtimiseks vaja Foto: igus GmbH
Tulemus: paindlik standardkraana, uuenduslik energiavarustuse süsteem
Nüüd on kraanad paigaldatud ühele ZSB Zwickauer Sonderstahlbau GmbH uutest ehitusplatsidest. Peter Knösel, projektijuhtimise ja müügijuht: „Me oleme väga rahul mõlema kraanaga ja projekti käiguga ning uus, rennita kaablikett on osutunud väga tõhusaks.“ ZSB on tuntud terassillaehituse asjatundja, kes tegeleb kõige levinumate ehitusmeetoditega – alates karpristlõikega taladest ja raamkonstruktsioonidest kuni tugipostidega kaarsildade ja tornmastideni. Iga kuu töötlevad ZSB 155 töötajat üle 1000 tonni terast. Üksikud komponendid võivad olla kuni 60 meetri pikkused ning kaaluda kuni 200 tonni, ning mõned projektid hõlmavad 4000 kuni 10 000 tonni terase keevitamist sillakonstruktsioonide külge. ZSB teine valdkond on komponentide tootmine kuni 100-tonnise kaaluga ehitusmasinatele. Neid eriterastest valmistatud komponente kasutatakse suurtes, avamaakaevanduste ekskavaatorites. ZSB uued kraanad on protsessiahela päris algus. Nende ülesanded on terasplaatide ning teraskonstruktsioonide käitlemine. Ning need kraanad on väga paindlikud. Neid saab kasutada ka tandemtõstmiseks kõigi nelja tõstukiga (üheainsa raadiopuldi abil).
iguse lahendused kraanatööstusele: https://www.igus.ee/info/industries-crane-industry

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 16:59
Via Express pakub kvaliteetset ning keskkonnasõbralikku transporditeenust tava- ja režiimkaupadele
Eesti kapitalil põhinev logistikaettevõte Via Express omab transporditeenuse osutamises enam kui 10-aastast kogemust. Ettevõte garanteerib klientidele täpsed tarneajad ning kauba kahjustamata kohalejõudmise. Nii tava- kui ka režiimikaupu vedavale Via Expressile on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele