• ST
  • 12.06.19, 12:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Käivet on, aga kus on kasum ja raha?

Ettevõte ei teeni piisavalt raha - tõenäoliselt saadab see tunne igapäevaselt paljusid ettevõtjaid. Eriti lihtne on segadus tekkima olukorras, kus müük vastab planeeritud eelarvele ja ettevõte on kasumis, aga pangakontol on ikkagi loodetust vähem raha ning dividende pole saadud juba mõnda aega korralikult maksta. Miks?
CFO Advisori tegevjuht Imre Noorkikas
  • CFO Advisori tegevjuht Imre Noorkikas Foto: CFO Advisori
Järgnevalt toobki finantsjuhtimisettevõtte CFO Advisori tegevjuht Imre Noorkikas välja 3 põhjust, mis mõjutavad ettevõtte kasumlikkuse ning raha kujunemist.
1. Vale hinnastamine
Kuidas on ettevõttes jõutud toote või teenuse müügihinnani? Lühiajaliselt võivad müügihinna kujundamisel üsna edukalt toimida erinevad lähenemised. Pikaajaliselt tuleb aga hinnastamisel jälgida, et klientide käest küsitav hind katab ära kõik kulud ning toob soovitud kasumi. Selleks peab olema selge, milline on toote tootmise või teenuse omahind. Arusaam omahinnast ning selle komponentidest on eriti oluline olukorras kui konkurents on muutunud intensiivsemaks ning müügikasv on peatunud. Omahinna arvutus toob selguse, kas ja milliseid kulusid muuta või on lahenduseks hoopis keskendumine arendustegevusele (innovatsioonile).
Lahendus: omahinna ja hinnaarvestuspõhimõtete analüüs.
2. Ebapiisav nõudlus
Ebapiisava nõudluse taga on tihti kas vale hinnakujundus või vajaduse puudumine antud toote või teenuse järele. Reeglina on nõudlus oodatust väiksem kui toode või teenus on konkurentidega võrreldes märkimisväärselt kallim või pakub antud hinnataseme juures klientidele vähem. Siinkohal on lahenduseks senise hinnakujunduse üle vaatamine. Kui hinnakujundus on paigas, tuleb selgitada välja vähese nõudluse põhjus. Kindlasti tuleb üle vaadata senine ärimudel ning väärtuspakkumine klientidele. Viimane tähendab seda, et tuleb meelde tuletada, millist probleemi oma toote või teenusega ikkagi lahendatakse. Lisaks tasub olla kursis konkurentide tegevusega ning analüüsida, mida saaks klientidele pakkuda konkurentidest erinevalt. Olgu selleks uus disain või tehniline lahendus, täiendav funktsionaalsus või kõrgem tase klienditeeninduses. Tulemuseks ei ole mitte pelgalt parem teenus või toode, vaid ka tõhusam viis eristumiseks ning klientide poolt märgatud saada.
Lahendus: müügitulu nullpunkti tuvastamine.
3. Ülevaate puudumine
Siinkohal kehtib vana ütlus, et „saadakse seda, mida mõõdetakse“. Tuleb meeles pidada, et rahavood ja kasum on erinevad asjad. Kui kasum mõõdab palju ületavad ettevõtte tulud kulusid ehk kas ettevõtte ärimudel on pikas perspektiivis jätkusuutlik, siis rahavood näitavad raha kujunemise allikaid. Praktikas võib ettevõttes tekkida olukord, kus ettevõte teenib küll kasumit, aga rahavood on negatiivsed ning vastupidi. Peamiseks probleemiks on siinkohal asjaolu, et kasum on raamatupidamislik ega vasta raha tegelikule jäägile. Tegelikkuses võib kasum olla investeeritud varudesse, põhivaradesse või on kasutatud ostjate finantseerimiseks suurema müügitulu eesmärgil.
Lahendus: igakuine juhtimisaruanne kasumi ja rahavoogude planeerimise kohta.
Nii nagu müügi suurendamine vajab piisavat ressurssi, vajab seda ka ettevõtte finantsolukorraga tegelemine. On oluline, et ettevõttes oleks kaetud nii finantsjuhi, pearaamatupidaja kui ka raamatupidaja funktsioonid. Selline lähenemine võimaldab luua laiapõhjalise kompetentsiüksuse, mis suudab katta kõik ettevõtte tegevuse ja arenguga seotud väljakutsed. Kasumi suurendamiseks ning rahajäägi kasvatamisel on üheks võimaluseks töökohavälise finantsosakonna loomine. Seega on kindlasti soodsam luua ettevõttele majaväline finantsosakond ehk teenus CFO Advisor spetsialistide poolt sisse osta. Sedasi väldid töökohtade loomisega seotud kulutusi ning saad keskenduda ettevõtte kasumi kasvatamisele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.10.24, 15:36
Better World – RS veebipoe keskkonnasäästlikud valikud
Me kõik tahame anda oma panuse keskkonna heaks, kuid seda pole alati lihtne teha. Ühe suurema elektroonika ja tööriistade edasimüüja, RS’i Better World tootevalik on aga mõeldud just selleks, et oleks kergem teha keskkonnasõbralikke ja usaldusväärseid otsuseid, mis on paremad inimestele, planeedile ja teie ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele