Autor: Juuli Nemvalts • 21. märts 2024

E-kirjadega tööstus end uutele turgudele ei müü. “Riik ja ettevõtted peavad olema paremad müügimehed”

Eesti tööstusettevõtted näitavad üles vähest aktiivsust välismessidel osalemisel. „Kodus magavale kassile hiir suhu ei jookse. Messidel käimine on esmase kontakti ehk mulje loomine. Tihtipeale jätame küll digitaalseid jälgi endast maha, aga kes seda usaldab, on iseasi. Usaldatakse ainult siis, kui on soovitusindeks olemasoleva partneri näol olemas. Muidu see ei tööta,“ tõdes Radius Machining looja Veljo Konnimois Tark tööstus 2024 konverentsil.
Aruteluring suursündmusel Tark tööstus 2024: moderaator Aigar Vaigu, GScani asutaja Andi Hektor, Majandus- ja kommunikatsiooniminiseeriumi kantsler Ahti Kuningas ning Radius Machiningu asutaja Veljo Konnimois.
Foto: Raul Mee

Konverentsi vestlusvoorus arutlesid Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Ahti Kuningas, Radius Machining looja Veljo Konnimois ning GScan kaasasutaja ja teadlane Andi Hektor selle üle, milliseks kujuneb Eesti tööstussektori tulevik ja kuidas sektor saaks ennast välisturgudel paremini tutvustada. Vestlusringi moderaator Aigar Vaigu ütles diskussiooni avades, et kui vaadata, kust riiki raha juurde tuleb, siis ikka eksportivast ettevõtlusest ja kõik muud sektorid on selle eksportiva ettevõtte teenistuses. Kuid nii mõnedki ettevõtted on tunnistanud, et messidel osalemine või teadusarendusse raha suunamine on neile liiga kulukas ettevõtmine.

„Seisev tehas on veelgi kulukam,“ pareeris Konnimois sellist arvamust. „Oleme oma ettevõtte ajaloos olnud kaks kuud kahe vahetusega tööl kolme vahetuse asemel. Me saime väga hästi aru, mida tähendab kaks kuud seisvat tehast ühe vahetuse osas,“ rääkis ta. Konnimõis ütles, et Covidi ajal, kui messidel oli raske käia, tegid nad oma ettevõttes virtuaalseid tehasetuure. „Lõime toona virtuaalseid auditeid ning näitasime ennast kliendile virtuaalselt. Niisamuti iga uus tegevus nagu ka uue turu hõivamine on olnud järgmine samm lisandväärtuse ahelas, et saaks kliendile pakkuda lõpptootele lähemale teenust. Oma uusi divisjone avades oleme vaadanud, et lõpptoode tuleks ükspäev meie tehasest välja. Küsimus ongi selles, et me ei teeks ainult 24/5 allhanketöid. Sellisest tegevusest ma ambitsiooni üles ei küta.“

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077