Rootsis on arendamisel metsamasinate kaugjuhtimine, kvaliteetse ühenduse tagamiseks katsetatakse kvaliteetse internetiühenduse tagamist droonidega.
- Puidulaaduri juhtimist distantsilt katsetati Rootsis juba 2021. aastal. Foto: Telia
Masinate kaugjuhtimine vajab kvaliteetset ühendust, näiteks üle 5G võrgu. Probleeme tekib piirkondades, kus kvaliteetset ühendust tagavat võrku ei ole välja ehitatud. Rootsis katsetatakse nüüd droone, mis kannavad mobiilside tugijaama, mis võimendab piirkonnas signaale. Kauhgjuhtimist katsetati hiljuti Kesk-Rootsi metsades.
Seotud lood
Rootsi veokitootja Scania ja Euroopa suurim erametsaomanik SCA töötasid välja maailma esimese elektrilise puiduveoki. 80-tonnise kandevõimega veok transpordib puitu SCA Gimonäsis asuva puiduterminali ja Obbola paberivabriku vahel.
Kaugjuhitavus ja autonoomse juhtimise funktsioonid on kahtlemata militaarmaailma üks tulevikusuundi, mis aitab säästa lahingutegevuses osalevate sõdurite elusid ning panustab erinevate juhiabi funktsioonidega ka tsiviilsõidukite arengusse, aga see ei pea tähendama ilmtingimata uute mehitamata masinate hankimist, ütleb Patria Land äriüksuse tehnoloogiadirektori Matti Saarikko.
Kile ja keskkonnasõbralik ühes lauses ei tundu just tavapärane kombinatsioon, kuid just sedaviisi on korraldanud oma tootmise Hiiumaa roheluses tegutsev Dagöplast. Ümbertöödeldud materjalidest kile tootmine on Dagöplasti DNA-s olnud alates ettevõtte loomisest 1998. aastal, viimastel aastatel on jõudsasti kasvanud biolaguneva ja komposteeruva kile valmistamise osakaal. Viimastes näeb ettevõtte juht Kulvo Pendra suurt potentsiaali. Oma äri veelgi jätkusuutlikumalt korraldamiseks on asunud Dagöplast EISi toel, meetme „Tootmisettevõtja ärimudeli muutmise toetus“ abil roheteekonnale.