• 28.03.19, 08:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eristuva tooteta maailma ei valluta

Ilma hea ning eristuva tooteta ei ole maailmavallutusplaane mõtet teha, lisaks peab olema oma lugu ning oskus seda jutustada, kirjutab Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ettevõtluskeskuse direktor Tanel Rebane.
EASi ettevõtluskeskuse direktor Tanel Rebane.
  • EASi ettevõtluskeskuse direktor Tanel Rebane. Foto: Erakogu
Hiljuti teatas Eesti rõivatootja Baltika, et lõpetab Eestis tootmise, sellele järgnes sarnane uudis ka Sangarilt. Kodumaist toodangut hindava kliendina on seda valulik lugeda, kuid samas aitab see paremini mõista tegelikkust, kus senised ärimudelid enam lihtsalt ei toimi. Välisturgudel edu saavutamiseks vajavad Eesti ettevõtted mitte ainult kvaliteetseid ja eristuvaid tooteid, vaid ka oma lugu ning oskust seda haaravalt jutustada.
Kümne aastaga on Eesti keskmine palgatase pea kahekordistunud, kerkides 784 eurolt 2009. aastal 1310 euroni möödunud aastal. Kõrgem palgatase valmistab küll rõõmu palgasaajatele, kuid paneb proovile ka ettevõtete ärimudelid, sest palgakulu moodustab sisendkuludest ühe suurima osa. Kui kümme aastat tagasi võimaldas Eesti palgatase hoida tootmiskulud piisavalt madalal, et pakkuda välisturgudel head hinna ja kvaliteedi suhet ning tegutseda edukalt ka allhangete pakkujana, siis praegu ei suuda me hinna osas enam konkurentsivõimelistena püsida – ning see ei puuduta vaid rõivatööstust.
Nišš, mitte maht
Kui ettevõtjate eesmärk on edukalt müüa kvaliteetseid tooteid või teenuseid eksporditurgudel, tuleb hinnaargumendi kadumisel tõsisemalt panustada just oma toodetele ja brändidele. Näiteks on pakiroboteid tootev Cleveron keeldunud private label'i tüüpi koostööpakkumistest ning nad müüvad oma tooteid eranditult ainult enda kaubamärgi alt. Nii ei paku nad mitte ainult tehnoloogilist lahendust, vaid jutustavad oma lugu ning jätavad pikas perspektiivis siia ka hulga rohkem väärtust.
Hea brändi aluseks on oma lugu ning hea turunduse aluseks on oskus seda lugu jutustada. Ilma hea ning eristuva tooteta ei ole maailmavallutusplaane mõtet teha.
Loe pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • kestlikkusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:10
Orienteerumine biokütuste keerukas õiguskeskkonnas
Maailm võtab jätkusuutlikkust üha rohkem omaks ning heitmete vähendamise kiire vajadus on saanud selgemaks, seega on biokütused transpordisektori süsinikuheite vähendamisel üks võtmetähtsusega meede. Biokütuseid ümbritsev õiguskeskkond on keerukas ning erineb riigiti oluliselt.

Enimloetud

1
Suur lugu
  • 13.01.25, 07:00
Põlva puidutööstus Peetri Puit laiendab tehast. “Me ei saa seista paigal, kui maailm meie ümber areneb”
Peeter Peedomaa: “Rasked ajad õpetavad, püsima jäävad vaid tõelised väärtused“
2
Uudised
  • 14.01.25, 07:57
Luubi all Eesti ja Läti maksud. Fibenoli finantsjuht näeb Lätis kolme eelist
Advokaat: Eesti kolm erinevat maksustamise mudelit viivad investorid segadusse
3
Uudised
  • 13.01.25, 18:53
Eestis läheb kümnete miljonite eurode eest metsa müüki
4
Uudised
  • 14.01.25, 11:40
Kristjan Rahu puidutööstus värbas uue juhi Rootsi kontsernist
5
TOP
  • 16.12.24, 07:00
Suur tööstuse TOP 2024: võitja tuli, nägi ja võitis
Nimekirjas 550 tööstusettevõtet!
6
Arvamused
  • 13.01.25, 15:22
Aigar Vaigu: kevadel avame ukse Eesti kiibiärile
Oma kiibikeskus aitab luua tugeva lisandväärtusega ettevõtlust

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Tööstusuudised esilehele