SLG Thomas International Baltic konsultant Margus Maksimov rääkis eile Eesti Masinatööstuse Liidu korraldatud seminaril, et häid inimesi on tööjõuturul vähe ja töötajad vahetavad aina kiiremini töökohti.
![Häid töötajaid on aina raskem kinni hoida.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=b1cfd22d-17ab-5c1d-877c-8ce6c7507302&width=3840&q=70)
- Häid töötajaid on aina raskem kinni hoida. Foto: Raul Mee
„Häid inimesi on vähe ja neid on raske kinni hoida. Inimesed vahetavad aina kiiremini oma töökohti. See kõik tähendab, et kui eile oli võimalik kõikidele töötajatele ühesugust palgatõusu pakkuda, siis see enam ei tööta,“ rääkis Margus Maksimov ettekandes seminaril "Integreeritud tarneahel ja inimkapital kui varjatud ressursid".
„Igale inimesele lähenetakse aina enam individuaalselt. Püütakse aru saada, mis on selle konkreetse inimese tugev külg ja kus ma saan seda oskust rakendada ning pakkuda ka vastavat motivatsioonisüsteemi,“ selgitas Maksimov.
Muutlik majanduskeskkond. „Olulised trendid ja suunad, mis on tööstust peapeale keeramas, on mobiilsus ja digitaalsus. Kui seni oli meil tehnoloogia, siis nüüd on sellele liitunud digitaalsus, millele nüüd kõik muu juurde tuleb,“ jätkas Maksimov.
„Poliitilised ja majanduslikud tingimused on praegu maailmas kõikuvad ja sellel on suur mõju. Need reeglid, mis kehtivad täna, ei pruugi kehtida homme. Ettevõtetel on vaja leida lahendus, kuidas nende muutustega kaasas käia. Kuidas olla paindlik, et oma protsesse jätkusuutlikult edasi viia,“ sõnas ta.
Ka konkurentsitingimused on Maksimovi sõnul pidevalt muutumas. „Niisama lihtsalt ei ole enam võimalik marginaale teenida. Konkurents muutub järjest tihedamaks ja edukad on need, kes suudavad leida endale konkreetse kitsama valdkonna, mida arendada ja millega oma partnereid toetada. Et kõik teaksid, et selles valdkonnas olen mina tugev,“ märkis Margus Maksimov.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.