Autor: Fractory Solutions OÜ • 2. mai 2024

Kuus probleemi, mida ostujuhid Fractory abiga lahendavad

Ostujuhi töö on keerukas. Igale projektile tuleb leida tootmislahendus, mis peab eelkõige silmas tarnekiirust, hinda ja kvaliteeti. Ainuüksi see tähendab, et kuskilt peab järele andma, sest kvaliteetne ja kiire kipub olema kallis ning vastupidi.

Viimastel aastatel on ettearvamatu maailmapoliitika ja -majandus sinna otsa lisanud tarneraskused ning kõikuvad metallihinnad. Kogu selle ajal vältel on Fractory lahendanud tarneaehalaga seotud probleeme rahvusvaheliselt üle 2500 inseneeriaettevõtte jaoks, kes on saanud oma tööd jätkata ning osa koormusest Fractoryle üle anda.

Laialdane kogemus rahvusvahelisel turul on andnud Fractoryle hea ülevaate sektori tarneahelatest ning tüüpilistest probleemkohtadest. Siinkohal toomegi välja kuus enamlevinud probleemi koos meiepoolse väärtuspakkumisega nende lahendamisel:

1. Tarnekiirus

Tihtipeale võib tarnekiirus kliendi jaoks määrata, kas projekti “võidavad” nemad või konkurent. Suutmatus tähtaegadest kinni pidada võib tähendada ka trahve või kiirustatud koostamist, mis suurendab vigade tõenäosust.

Fractory omab head ülevaadet nii partnerite vaba ressursi kui ka masinapargi osas. Kui esimesest sõltub n.ö. ootaeg, siis teine mõjutab töötluskiirust, mis omakorda tarneajas väljendub. Erinevaid infokilde koondades leiabki Fractory lahendusi lühikese tarneajaga projektide jaoks.

2. Hind

Tööstuses on marginaalid madalad ja seega on hinna optimeerimine oluline igal sammul. Tootmises sõltub hind päris mitmest tegurist. Näiteks eelmises punktis välja toodud vabast ressursist ja masinapargist. Kuid väga olulist rolli mängib ka tootja ja tellija omavaheline suhe. Kui kogused on suured ning püsivad, saab küsida tunduvalt paremat pakkumist.

Fractory on oma tootmispartnerite jaoks ka suurklient, misläbi on võimalik omakorda enda klientidele paremat hinnataset pakkuda. Väiketellimuste puhul pannakse sarnaste parameetritega tooted kokku suuremateks tellimusteks. Tootjad võtavad suuremaid koguseid meelsamini töösse ning on seetõttu valmis ka paremat hinda pakkuma.

3. Kvaliteet

Kui tarnekiirust ja hinda vaadatakse tihtipeale suhteliselt, siis kvaliteedinõuetele vastavus mänguruumi ei jäta. Maasse kaevatavate torude ning auto kerepaneelide nõuded küll erinevad, aga nõudmised tuleb täita mõlemal juhul.

Fractory tootmispartnerid peavad läbima auditeerimise, tegema testtellimusi, omama asjakohaseid sertifikaate jmt. Sellest sõelast saab läbi alla 30% tootjatest. Lisaks sellele on igal partneril oma tugevused - kes lõikab hästi paksu roostevaba terast ning kes saab võrratult hakkama õhukese alumiiniumiga. Seegi info on ajas kokku kogutud ning on tihtipeale projekti jaoks tootjat valides määrava kaaluga. Tagatipuks teostavad Fractory kvaliteediinsenerid tellimustele kontrolli, et tagada kliendi poolt nõutud ja kokkulepitud kvaliteet.

4. Tootmisinseneri tugi

Ka inseneeriaettevõttes pole kõik ostujuhid inseneritaustaga. Samas on tootmisinseneri teadmised juba projekti varases faasis väga väärtuslikud. Kuluefektiivse tootedisaini nõuanded ja tootmismeetodi valik väljendub, nagu ikka, hinnas, kiiruses ja kvaliteedis.

Seetõttu pakub Fractory tootmisinseneride tuge kõikidele äriklientidele. Tihti peetakse neid suure kogemustepagasi tõttu Fractory suurimaks väärtuseks.

5. Tarnekindlus

Tarneraskused ahela esimeses otsas võivad lõpufaasis tõsist mõju avaldada. Kõige tavapärasemalt vaadatakse sellisel juhul, et tootjal oleks ka varupink olemas, et rikke korral töö siiski teostatud saaks. Tootja pankrot, pandeemia, veeteede blokeerumine jmt on juba keerukamad väljakutsed.

Fractory kliendid on kõik need olukorrad probleemideta läbi elanud, sest alati on varnast võtta sarnase võimekusega tootja(d), kelle abil projekt edukalt lõpuni viia.

6. Skaleeritavus

Ambitsioonika ettevõtte mahud kipuvad ajas kasvama. Ja nii kasvatakse esialgsete tootjate võimekusest lihtsalt välja, mistõttu tuleb taas turule uusi suhteid sobitama minna.

Fractoryga koostöö väga oluline osa on just võime tootmist partnerite rohkuse läbi skaleerida. Aastatepikkuse koostöö jooksul tekib arusaam kliendi ärist, vajadustest, probleemidest ja kitsaskohtadest. Seda kõike ei pea ettevõtte kasvades uue partneriga nullist alustama.

Need väljatoodud probleemid on enamlevinud märksõnad ostujuhi igapäevast. Kui teie ettevõte maadleb hetkel mõne sellise probleemiga, siis julgustame ühendust võtma Fractory inseneridega, et leida üheskoos teie vajadustele sobiv lahendus. Selleks külasta Fractory veebi või saada e-mail [email protected].

Liitu Tööstusuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Harro PuusildTööstusuudised.ee juhtTel: 519 355 24
Toomas KeltTööstusuudiste toimetajaTel: 50 72 816
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077