Sellest tulenevalt otsustas ProLog hakata välja andma ostujuhtide kutsetunnistust. Ehkki kutsestandard (mis on leidnud heakskiidu ka IFPSM'i – International Federation of Purchasing and Supply - poolt) kehtib juba 2011. aasta lõpust, on eksamimaterjalide väljatöötamine väga mahukas töö, mis on tänaseks siiski jõudnud lõpusirgele. Eksamimaterjalide väljatöötamine on toimunud logistikakomisjoni esimehe Ain Tulvi eestvedamisel ning sellesse on kaasatud mitmeid teisigi entusiaste, kes on seda teinud oma põhitöö kõrvalt.
Milleks on kutsestandard ja -eksam vajalikud?
Põhjuseid on mitmeid, kuid eelkõige on see suunatud nii ostjatele-ostujuhtidele kui ka nende tööandjatele. Ehkki ostujuhid tegutsevad väga erinevates valdkondades, on teatud põhiprotsessid, reeglid ja nõuded ühised.
Olles läbinud koolituse, mis baseerub kutsestandardil, on see teatud mõttes garantii, et inimene on läbinud teatud taseme koolituse ning lõpptulemusena ka sooritanud eksami ning tema teadmised vastavad teatud nõuetele, mida esitab ametikoht.
Ka ettevõtjale annab kutsetunnistuse olemasolu kandidaadil suurema kindluse, et lisaks võimalikule kogemustepagasile on inimene omandanud ka teoreetilised teadmised, mis on vajalikud oma ülesannete täitmiseks.
Kuna koolitus on kombinatsioon teooriast ja praktikast (ning ka suur osa koolitajaist on pika kogemusega praktikud), lisab see kindlasti väärtust nii juba tegutsevatele kui ka tulevastele ostujuhtidele.
Tahame koolitustega alustada veel sel aastal, et siis 2015. aasta alguses saaksime juba välja anda esimesed ostujuhtide kutsetunnistused.
Samuti tahab ProLog aastatel 2014/2015 pakkuda ostu- ja tarneahelate juhtimisega seotud inimestele palju rohkem koosviibimisi, kasulikke kohtumisi ning võimaluse korral ka koolitajaid välisriikidest, kes võiksid tuua uusi nägemusi ja kogemusi mujal toimuvast.